söndag 2 augusti 2009

Förlossnings berättelsen!!











Har kommit på att jag inte har skrivit om förlossningen ännu så tänkte jag skulle roa mig med det nu!!

Fick första värken vid 21.00 11/4 när vi va ute å grejade, så vi gick in, å då satta dom igång odentligt, ringde till förlossningen å kollade med dom om jag skulle komma in, men dom ville att jag skulle klocka värkarna, så jag la på å så började vi klocka dom, då hade jag en var 5 minut, men det tog inte lång tid innan dom va tätare så jag ringde tillbaka igen, å då tyckte dom jag skulle komma in, ( för jag hade ju öppnat mig dom första 3cm redan en vecka tidigare) då va nog kl typ 22.30. När jag kom in kopplade dom på massa sladdar för att lyssna på lillemans hjärta å det lät bra, sen kollade dom om jag hade öppnat mig något mer, och det hade jag va då öppen 4cm. Fick rummer å efer det ville jag bada, men dom tyckte tt jag skulle gå fram å tillbaka i korridoren, gjorde om dom sa å började vandra fram å tillbaka, men det gick ju inte så länge för värkarna gjorde så jävla ont!! Så jag gick in å la mig i sängen, dom kom in efter en stund å kollade hur jag mådde, sa då att jag hade jätte ont, dom stack då håll på hinorna så vattnet gick å efter det fick jag mitt efterlängtade bad, låg där inne en bra stund å bara njöt, värkarna gjorde inte alls lia ont när man låg där!!

Efter jag hade badat gick jag in på rummet igen å la mig på sängen för då hade värkarna blivit tätare å gjorde mycket ondare va då öppen 8cm, då koplade dom in värkförstärkande dropp så dom skulle bli lite mer regelbundna.. och det blev dom kan jag lova, ena värken han ju knappt gå över förän nästa kom... tog inte jätte lång tid efter dom kopplat in droppet innan dom riktiga krystvärkarna kom igång kl va då 05.25 och han va ute 05.45. Allt hade gått jätte bra å från första värken till han va ute tog ca ´8 timmar!! :)

Stannade på BB 2 dagar sen va vi redo att åka hem till verkligheten å vardagen!! Allt har funkat jätte bra hemma å han är gör snäll!! Nästan aldrig något skrikande på honom!! :)

Det blev en Leo
4500g
52cm lång
Å helt underbar!

Det bästa som hänt i mitt liv!! Älskar honom mest i världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar