onsdag 12 januari 2011

Lite nya ord

Idag va första dagen på jobbet efter halsflussen, skönt att vara igång igen! Trodde det skulle vara jobbigare än va det va att komma tillbaka efter 9 dagar hemma!
Det som va jobbigast va nog att när jag kom till jobbet så va min parkering full i snö plus att någon hade skottat sin parkering å lagt all snö på min så det hade blivit en snövall men lat som jag är så orkade jag inte gå ut å sparka bort vallen utan jag körde in, tänkte att om jag kör fram å tillbaka ett par gånger kanske den försvinner men det gjorde den inte utan jag fastnade halvägs in på parkeringen å där satt jag, efter många om å men så kom jag loss å ställde mig på betalparkeringen istället.. imorgon tar jag med en skyffel!

Idag när jag kom hem så fick jag tråkiga nyheter, håller alla tummar jag har på att det inte är något allvarligt å att du repar dig snabbt!

Gud va prinsen pratar mycket nu kommer mer å mer hela tiden, några nya orden han säger är:
Ia = Mathias (grannen)
Weo = Theo (men han säger det även om sig själv)
Tattor = Traktor
Cattor = Castor (våran hund)
tappta = nappflaska
utte = Snutten
kacka = Jacka
Och massa andra ord!

Nu ska jag kolla på "halv åtta hos mig"
ha en underbar kväll
Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar