fredag 2 september 2011

en liten berättelse om helvetet!

Då hälsar jag mig sjäv välkommen tillbaka :) Ska försöka bli bättre på att skriva här inne!

Orkar inte skriva om allt som hänt sen sist jag skrev så jag börjar hel enkelt från denna veckan..
Kan ju bara meddela att (för alla som följt bloggen och vet att vi hyr ut vårat hus) vi äntligen sagt upp våra nuvarande hyresgäster vilket inte gått helt smärtfritt!
Började ju med att dom från början inte ville skriva på uppsägningskontraktet av olika anledningar men till slut skrev dom på.
Nu har ju helvetet startat på riktigt, dom har inte betalat in hyran, förstört massa uppe i huset som dom (ännu) inte har åtgärdat men visseligen har dom ju en månad på sig att göra det men vilket vi inte tror dom kommer göra!
Idag visade det sig att dom inte heller har betalat vägavgiften på 1500 kr så nu är det "bara" 8200 kr dom är skyldiga oss plus skadorna uppe i huset... men som pricken övet i:t kan jag ju också meddela att dom VÄGRAR svara i sin telefon, har försökt få tag på dom i 5 dagar och ringt minst 20ggr om dagen i 4 dagar har även kontaktat deras föräldrar som skulle be dom ringa upp oss som dom lovar sina föräldrar och sen inte gör!

Men nu är vi trötta på dom så idag åkte vi upp och bytte lås på dörren och förrådet, kanske ska skriva också att dom har flyttat ut men har en del saker kvar som dom ska hämta, så nu är det ju upp till dom att höra av sig om dom vill ha sina saker på insidan, och gör dom inbrott så polisanmäler vi dom! Så nu sätter vi hårt mot hårt!! fan den som ger sig, vi SKA helt enkelt ha våra pengar på ett eller annat sätt!!

va bara tvungen att skriva av mig lite för jag är så fruktansvärt arg, ledsen och besviken, här hyr man ut sin ägodel så kan människor bete sig på detta sätt och behandla oss som skit!
Nä nu ska jag bädda ner mig i soffan och tycka synd om mig själv och fundera fundera ut hur vi ska fortsätta att gå till väga för jag SKA HA TAG PÅ IDIOTERNA och få tag i pengarna!!!!

ha det så bra så kommer inom kort en uppdatering på hur det går för oss!

2 kommentarer:

  1. HEJSAN gumman !!! jag förstår hur du mår men jag lovar att vi skall göra såå mycket vi kan för att hjälpa er ....Jag hoppas att du tänker det ljus och försöker att koppla av lite ....mega kram till dej

    SvaraRadera
  2. fy fan sikka svin dom e dom jävlarna, skulle skickat hela RB på dom så hade dom kanske aldrig gjort så mot nån igen... KRAMAR

    SvaraRadera