onsdag 28 april 2010

kluven....

Nu har plutten varit sjuk sen i lördags eftermiddag, inte ätit ordentligt på flera dag men tack å lov så dricker han i af!! :)
Ringde sjukvårdsupplysningen förut för att rådfråga dom om vad jag ska göra, då tyckte dom att jag skulle ge han vatten var 5 min å försöka få i honom mat, typ fisk, kyckling, kokta morötter osv. men inte lätt att få i han den maten är han är så kräsen äter ju inte ens det när han är frisk.
Sen ringde jag vårdcentralen å kollade med dom vad dom tyckte å då sa dom att jag inte skulle ge honom någon mat alls på hela dagen för att om det är en bakterie i magen så får ju dom näring å lever vidare om han äter.. man blir ju ganska kluven om hur man ska göra när dom säger 2 helt olika saker :S
Får la testa mig fram!
Men nu hoppas jag verkligen att han är bättre imorgon, peppar peppar så verkar det bättre nu på kvällen iaf, fått i sig lite mat!

Nu ska jag sova så jag orkar göra ingenting i morgon, börjar bli trött på att bara sitta hemma å inte kunna gå ut å få frisk luft! Men förhoppningsvis så är det bara imorgon jag behöver vara inne å på fredag kan vi gå ner till marknaden!! :)

NattiNatti kära läsare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar